KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN’A “İFTİRA” ATMAK.. EN BÜYÜK ŞEY “SAĞLIK/mış” ÖYLE Mİ? “KANUNİ” GİBİ BİR MÜSLÜMAN, “ÖNCE SAĞLIK” DER Mİ! Ya da kimileri Müslümanları Kandırmış bulunuyor. Günümüz Müsllümanları (!!!) bu görüşü nasıl ileri sürer? Böyle bir görüş nasıl doğru kabul edebilir? 

İNSANA-YAŞAMA, “AYRINTI-PARÇA’DAN” DEĞİL, “BÜTÜN / ESAS” ÜZERİNDEN BAKMAK GEREKİR. “Erkekler de ama, daha fazla KADINLAR, ”YAŞAMA AYRINTI’dan” BAKARLAR. Onun için de kendilerini yorar, PSİKOLOLOJİLERİNİ de BOZARLAR 

ÇÜNKÜ; AYRINTI’yı “GERÇEK” zannedenler, “BÜTÜNÜ / ESASI GÖREMEZ”

 “AYRINTI”, BÜTÜN’ÜN habercisidir ama “BÜTÜNÜ” GÖSTERMEZ.

Bu düşüncemi ANLAŞILABİLİR KILMAK İÇİN, bilinen bir örnek veriyorum: 

Bektasi’ye; “Niçin namaz kılmıyorsun?” diye sormuşlar. O da “Kur’an’da namaza yaklaşmayın yazıyor” demiş. “Hadi canım, nerede?”  demişler, o da Nisa suresi 43. Ayetinde; “Ey iman edenler! namaza yaklaşmayın…” haberinin varolduğunu söylemiş. 

Oysa; bu sadece, Nisa-43’ün bir parçası/ayrıntısı; Ayet’in “BÜTÜNÜ / ESASI” DEĞİL. Sözkonusu Ayet’in BÜTÜNÜ / ESASI (Gerçeği) ŞU:  

 “Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar…cünüp iken de gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.” (Nisa-43)

GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ AYET’İN “TAMAMI / BÜTÜNÜ / ESASI” OKUNUNCA, 

PARÇA/Ayrıntı/NIN, “Bütünü/ESASI” ANLATaMADIĞI GÖRÜLÜYOR.

“AYRINTI / PARÇA’nın” HAKİKATİ ANLATMADIĞI GERÇEĞİ için bir

başka örnete Ne diyordu (!) Kanuni Sultan Süleyman:

“Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi

Olmaya devlet, cihanda bir nefes sıhhat gibi.”

HERKESİN DİLİNDE PELESENK OLMUŞ BU SÖZ..  

Kanuni, halkın gözünde devlet yani, iktidar gibi değerli bir şeyin olmadığını, ancak bir nefes sıhhatin, devlet gibi bir gücü bulunduğunun altını çiziyor!

Peki de Kanuni Sultan Süleyman gibi bir MÜSLÜMAN; 

yaşamda en önemli şey için, SAĞLIK der miydi?

Yıllar önce Uzun Sokak’da, Sinemaya dönen aralığın köşesinde, sonrasında da tanjant yoluna çıkarken sağ tarafta bir dükkanda, gazete satan

Mehmet Ünver isminde, rahmetli olmuş bir ağabeyimiz vardı. 

O’na ne zaman, -Nasılsın Mehmet ağabey(?) sorusunu sorduğumda bana;  “-DİN-İMAN-SAĞLIK” cevabı verirdi. 

Sıralamaya bakarmısınız: 1-DİN, 2-İMAN, 3-SAĞLIK…

Mehmet ağabey bu cevabı verecek; onun 3.sıraya koyduğu SAĞLIĞI ise 

KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN 1.sıraya koyacak ÖYLE Mİ?

KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN; “MUHUBBİ” mahlasıyla ŞİİRLER yazan büyük bir ŞAİR’di. O’NUN, hayata BAKIŞ AÇISINI “GİZLEMEK” İÇİN Aşağıdaki şiirinin, 10 mısrasından “İLK iki Mısrası/PARÇASI” öne çıkartılIyor:

 *1Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi

       Olmaya devlet, cihanda bir nefes sıhhat gibi.”

 İŞTE, BU “PARÇA/AYRINTI”, yani “İKİ MISRA”, “ESAS/BÜTÜN” ALINDIĞI İÇİN, KANUNİ İÇİN EN MUTEBER ŞEY, “SAĞLIK” olmaktadır! FAKAT; “GERÇEK” BÖYLE DEĞİLDİR. “BÜTÜNE/Esasa DEĞİL, “PARÇAYA/ AYRINTIYA” BAKILDIĞI İÇİN BU “YANLIŞ” veya “KASIT” YAPILMAKTADIR. ÇÜNKÜ; ŞİİRİN Esasına-Bütününe AİT “SEKİZ MISRA” DAHA VARDIR:

 * 2   “Saltanat didükleri ancak cihan gavgasıdır

        Olmaya baht-ü saadet dünyada vahdet gibi.”

  * 3 “Ko bu ayş-ü işreti çünkim fenâdır âkıbet

       Yar-ı bâkî ister isen olmaya tâat gibi.”

 *  4   “Olsa kumlar sağışınca ömrüne hadd-ü adet,

        Gelmeye bu şîşe-i çerh içre bir saat gibi.”

 *  5Ger huzur etmek dilersen ey MUHUBBİ fâriğ ol,

      Olmaya vahdet cihanda kuşe-i uzlet gibi.”

ŞİİRİN BÜTÜNÜ’nde Kanuni Sultan SüleymanBAKIN NE DİYOR:

  *  1  “Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi

       Olmaya devlet, cihanda bir nefes sıhhat gibi.”

    Şiirin İLK iki MISRA’DAN sonraki DEVAMI ve AÇIKLAMALARI ise şöyle: 

  *  2Saltanat didükleri ancak cihan gavgasıdır

        Olmaya baht-ü saadet dünyada vahdet gibi.” (Yani; “Saltanat dedikleri sadece bir dünya kavgasıdır. Allahın varlığına ve birliğine inanıp bunu her dem yaşamanın, saltanat üstü olduğu; fazlası Saadet ve Baht açıklığı olamayacağı)

  *  3Ko bu ayş-ü işreti çünkim fenâdır âkıbet

       Yar-ı bâkî ister isen olmaya tâat gibi.”(Yani; bu eğlenceyi yemek içmeyi bırak, sonu kötüdür. Eğer ebedi bir sevgili istiyorsan ibadet gibisi yoktur)

  *  4Olsa kumlar sağışınca ömrüne hadd-ü adet,

        Gelmeye bu şîşe-i çerh içre bir saat gibi.”(Yani; Ömrün, kumlar sayısınca sınırsız ve hesapsız olsa bile, bu feleğin fanusunda bir saat gibi bile gelmez)

  *  5Ger huzur etmek dilersen ey MUHUBBİ fâriğ ol,

      Olmaya vahdet cihanda kuşe-i uzlet gibi.” (Yani: -Ey MUHİBBİ-, eğer huzur içinde olmak istersen, feragat sahibi ol, vazgeç. Dünyada yalnızlık köşesine çekilmek; yasaklardan uzak yaşamak gibi ALLAH’a yakınlaşma olmaz)

ORTAYA KOYMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ GİBİ DE 

Kanuni Sultan Süleyman’ın, “MUHİBBİ” mahlasıyla yazdığı şiirine;

“İLK iki MISRA/PARÇ/AYRINTI” ÜZERİNDEN BAKIP, 

KANUNİ’NİN; DÜNYADAKİ EN BÜYÜK NİMET’İN, “SAĞLIK” OLDUĞUNU söylediği İDDİASI, “İSLAMDIŞIDIR; DOĞRU DEĞİLDİR” 

DOĞRU OLAN; sözettiğim örnekteki gibi: “DİN/İMAN-SAĞLIK” şeklinde anlaşılmasıdır.

ÇÜNKÜ, 10 mısradan/BÜTÜNDEN DEĞİL DE 2 mısradan / PARÇA(Ayrıntı)/ DAN” çıkartılan “SAĞLIK”; “SAĞLIKSIZLIK/İslamdışılık” olmaktadır.

SAĞLIĞI belirleyen şey öncelikle; ZİHİNLERDEKİ “DİN/İMAN VARLIĞI”dır. 

“İman” olmayan kişi (zihni), zaten SAĞLIKSIZ’dır…

Yüce Peygamberimiz de: 

İMAN MÜSTESNA, hiçbir kişiye sıhhatten daha hayırlı bir nimet verilmemiştir” diye buyurmuştur zaten.

KANUNİ, Peygamber Efendimize de rağmen mi aksini söyleyecek…

Hadi oradan KOCA CAHİLİYET…

Ahmet MUSAOĞLU / 01.10.2018 / Trabzon